10 אפריל

מערך שיעור להאמין בדרך שלך ולא ללכת אחרי העדר

מטרות השיעור:

    • התלמיד ידבר על הדרך שלו
    • התמודדות עם תופעת העדר 
    • חשיבות ההתמדה ועבודה

    מבנה השיעור:

    הקראה- מקריאים לכיתה את הספר "ג'וש הפרעוש" בחלקים,
    לאחר כל חלק יש דיון וחומרי עבודה.

    חלק ראשון

      • מקריאים לכיתה את הספר "ג'וש הפרעוש" עד סוף עמוד 10-"אַךְ כֻּלָּם אָמְרוּ אוֹתוֹ דָּבָר: לְהַגִּיעַ לַאֲגַם הָאָדֹם - אִי אֶפְשָׁר." 
      • דיון - שואלים את הילדים מה היו עושים במקום ג'וש? האם היו מחפשים דרך? האם היו מוותרים ומחפשים תחום עניין אחר?
      •  

      חלק שני

      • ממשיכים להקריא את הסיפור עד סוף עמוד 17- "הִיא הָלְכָה מִשָּׁם בְּעֶצֶב וְהִמְשִׁיכָה בַּמַּסָּע לְבַדָּהּ."
      • דיון- שואלים את הילדים מה היו עושים במקום ג'וש? מה הם מרגישים? מה היו רוצים שיקרה?

      חלק שלישי

      • ממשיכים להקריא את הסיפור עד הסוף

      חלק רביעי

        • לדבר על כך שג'וש לא וויתר והמשיך באמונה שלו, לא נשאר כמו שאר הפרעושים.
        • לדבר על העבודה הקשה שעשה (האימונים) ועל ההצלחה של ג'וש בסופו של דבר. 
        • מסר מרכזי- למרות שיש חששות לאורך הדרך וקשיים לא לוותר..

        נקודות מענינות

        • פחד – הוא למעשה המחסום/הדלת שמונעת מאיתנו להיכנס/עוצרת אותנו, יחד עם זאת יש לו תפקיד חשוב הוא שומר עלינו שלא נדרס בכביש למשל...
        • דמיון ויצירתיות – הם המפתח לדלת ולהצלחה
        • לתת דוגמאות: המשפט של וולט דיסני: "אם אתה יכול לחלום את זה אתה יכול לעשות את זה. זכור שכל העסק הזה התחיל בעכבר". לספר את הסיפור של וולט דיסני שהפך בסופו של דבר לאימפריה ואגדה. 
        • עוד דוגמאות: האחים רייט, הנרי פורד, תומאס אדיסון, מרטין לותר קינג, ארמסטרונג, הרצל.
        להציג את החשיבות של התמדה ועבודה בדרך שבה מאמינים.

        בהצלחה.

        חומרי עזר לשימוש חופשי: 

        אין תגובות:

        הוסף רשומת תגובה