26 אפריל

מערך שיעור הגשמת חלומות

מטרות השיעור

  • התלמיד יחשוב על החלומות שלו ועל דרכים להגשים
  • התמודדות עם תחרות ומציאת היתרון היחסי

מבנה השיעור

מתחילים בהסבר שבעצם הספר הוא לילדים עד גיל 8, וגם ילדים בכיתות ג-ה העבירו שיעורים עם הספר! למעשה המערך הזה נולד מאמא שהעבירה שיעורים לילדים כיתות ג-ה.

מה שכן גם אנחנו המבוגרים לומדים המון מספרי ילדים,  הסיפורים קצרים, גג 7-10 ספר ולכן הסיפור הזה דוקא נבחר.

חלק ראשון

  • מקריאים לכיתה את הספר "ג'וש הפרעוש" עד סוף הספר
  • דיון - שואלים את הילדים מה הרעיון של הספר ?
    • לא לוותר 
    • לנפץ תקרות זכוכית אם יש רצון תמיד תמצא הדרך
    • להגשים את החלומות שלנו.

חלק שני - מה החלום שלכם ?

  • להתחיל לדבר על חלומות ולשאול ילדים מה החלום שלהם.

חלק שלישי - מה הבשורה הרעה ? 

בכל דבר שנחלום עליו יש תחרות. לדוגמא אם ילד רוצה להיות שחקן כדורגל...
אז אומרים לו שכל ילד שני בישראל רוצה להיות שחקן כדורגל. וכן הלאה.

חלק רביעי - הבשורה הטובה ?

אם תבחרו בחלום שבאמת מתאים לכישורים שלכם, לאהבה שלכם ולרצון האמיתי שלכם
אז כנראה שתצליחו להגשים אותו.

לדוגמא: אם שחקן אוהב כדורגל באמת, והוא גם מצליח להבקיע גולים במשחקים בבית הספר,
והולך לקבוצה או לחוג פעמיים בשבוע - אז אולי הוא לא יהיה הכי טוב בעולם,
אבל הכי טוב בשכונה/בבית הספר/בכיתה או למשל ישחק בקבוצת כדורגל

חלק רביעי - חלומות מתגשמים


תתמידו במה שצריך לעשות ואל תוותרו!! זה המפתח להגשמת חלומות.
    • לדבר על כך שג'וש לא וויתר והמשיך באמונה שלו, לא נשאר כמו שאר הפרעושים,
    • לדבר על העבודה הקשה שעשה (האימונים) ועל ההצלחה של ג'וש בסופו של דבר. 
    • מסר מרכזי- למרות שיש חששות לאורך הדרך וקשיים לא לוותר.
    שני דברים שקשורים להצלחה:
    • המשפט של וולט דיסני: "אם אתה יכול לחלום את זה – אתה יכול לעשות את זה. זכור שכל העסק הזה של דיסני התחיל בעכבר". לספר את הסיפור של וולט דיסני שהפך בסופו של דבר לאימפריה ואגדה. דוגמאות נוספות: האחים רייט, הנרי פורד, תומאס אדיסון, מרטין לותר קינג, ארמסטרונג, הרצל.
    • להציג את החשיבות של התמדה ועבודה על החלומות שלנו!
    בהצלחה

    חומרי עזר לשימוש חופשי: 

    תגובה 1: